Hugo Haas – mezi středoevropskou a americkou kulturou (2012)

Jan Křipač, Milan Hain a kolektiv. Hugo Haas – mezi středoevropskou a americkou kulturou. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012.

Kniha Hugo Haas – mezi středoevropskou a americkou kulturou se prostřednictvím deseti dílčích studií zaměřuje na bohatou kariéru význačného československého umělce, který podstatnou část života strávil v americkém exilu. Namísto zdánlivě komplexního, ve skutečnosti však nutně reduktivního pojednání o Haasově filmové tvorbě přicházejí autoři a autorky se sérií konkrétních otázek a problémů, které se na přiděleném prostoru pokoušejí co nejuspokojivěji zvládnout. Výsledkem jejich úsilí je sborník textů, který různé fáze Haasovy kariéry nahlíží z různých perspektiv. Publikaci uzavírá výběrová bibliografie a dosud nejkompletněji zpracovaná filmografie. Kniha vznikla v rámci projektu studentské grantové soutěže na Katedře divadelních a filmových studií Univerzity Palackého v Olomouci.

Obsah:
„Teď je to dokonale zblbnuté“. Ztřeštěné komedie Huga Haase a Martina Friče (Jan Křipač)
Haasova adaptace Bílé nemoci (Ivo Michalík)
Typologie filmových postav Huga Haase mezi lety 1931–1939 (Jakub Gantner)
Recepce filmového herectví Huga Haase v dobovém odborném tisku (1925-1939) (Veronika Zýková)
Neviditelný Žid Hugo Haas. Židovská identita Huga Haase v kontextu historických událostí 30. let 20. století se zaměřením na filmovou a divadelní oblast (Jana Jedličková)
Tři filmové adaptace románu Josefa Kopty Hlídač č. 47 (Jana Bébarová)
Korespondence Huga Haase z amerického a rakouského exilu (Milan Hain)
Cleo Moore jako femme fatale ve vybraných amerických filmech Huga Haase (Jan Jílek)
Kamera v amerických filmech Huga Haase (Lukáš Masner)
Lizzie a Tři tváře Evy: komparativní studie (Barbora Slezáková)

V současné době k dostání například na Megaknihy.cz (213 Kč).