Publikační činnost:
Pozn.: aktuální či nedávné publikace a příspěvky na konferencích jsou zvýrazněny tučně
Samostatné monografie
Starmaker: David O. Selznick and the Production of Stars in the Hollywood Studio System. Jackson: University Press of Mississippi, 2023, 304 s.
V tradici kvality a prestiže: David O. Selznick a výroba hvězd v Hollywoodu 40. a 50. let. Praha: Casablanca, 2021, 316 s.
Hugo Haas a jeho (americké) filmy. Praha: Casablanca, 2015, 373 s. V roce 2016 kniha získala čestné uznání rektora Univerzity Palackého v Olomouci, prof. Jaroslava Millera.
Kolektivní monografie
Milan Hain, Milan Cyroň a kolektiv. Osudová osamělost: Obrysy filmové a literární tvorby Václava Kršky. Praha: Casablanca, 2016.
Milan Hain a kolektiv. V mezích přípustnosti: cenzura ve filmu a televizi. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.
Jan Křipač, Milan Hain a kolektiv. Hugo Haas – mezi středoevropskou a americkou kulturou. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012.
Kapitoly v knihách
„Hugo Haas at Columbia: Auteur on the Margins.“ In Ehsan Khoshbakht (ed.). The Lady with the Torch: Columbia Pictures (1929–1959). Montreuil: Les Éditions de l’Œil, 2024, s. 244–257.
„Expressionism, Existentialism, and Socialism in Scars of the Past.“ In Elyce Rae Helford a Christopher Weedman (eds.). Liminal Noir in Classical World Cinema. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2023, s. 87–104.
„Beyond Scarlett: The Collaboration between Vivien Leigh and David O. Selznick after Gone with the Wind.“ In Arnaud Duprat a Corinne François-Denève (eds.). Vivien Leigh. „I’m not a film star, I’m an actress“. Dijon: Éditions universitaires de Dijon, 2023, s. 97–110.
„Clash of the Titans: The Hidden Collaboration of William Wyler and David O. Selznick on Carrie (1952).“ In John Price (ed.). ReFocus: The Films of William Wyler. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2023, s. 109–126.
„’Pocit neomezené fantazie‘: Housle a sen a žánr životopisného filmu.“ In Milan Hain, Milan Cyroň a kolektiv. Osudová osamělost: Obrysy filmové a literární tvorby Václava Kršky. Praha: Casablanca, 2016, s. 102–136.
„Hugo Haas a hollywoodská autocenzura v 50. letech.“ In Milan Hain a kolektiv. V mezích přípustnosti: cenzura ve filmu a televizi. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, s. 13–42.
„Dark Horizons West. Vliv klasického filmu noir na westernový žánr.“ In Luboš Ptáček a Jan Švábenický (eds.). Proměny westernu: Pluralita žánrových, estetických a ideologických konceptů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 47–73.
„Američané také natáčejí filmy noir: Francouzské texty ze 40. a 50. let o americkém filmu noir.“ In Michal Michalovič a Martin Kaňuch (eds.). Poetika zločinu. Francúzsky film noir (edícia Cinematik). Bratislava: Producer s.r.o., 2012, s. 77–93.
„Korespondence Huga Haase z amerického a rakouského exilu.“ In Jan Křipač, Milan Hain a kolektiv. Hugo Haas – mezi středoevropskou a americkou kulturou. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012, s. 163–182.
Studie v recenzovaných časopisech
„From Shy Tomboy to Queer Icon: Kristen Stewart and Embodying/Overcoming Anxiety in Contemporary Hollywood.“ Quarterly Review of Film and Video. 2024, roč. 41, č. 5, s. 724–727. DOI: https://doi.org/10.1080/10509208.2022.2159296.
„Broadway in Hollywood: film producer David O. Selznick and his theatrical ties in
the 1940s.“ Theatralia. 2023, roč. 26, č. 2, s. 157–174. DOI: https://doi.org/10.5817/TY2023-2-10.
„Looking for “I”: Casting the Unnamed Heroine in Alfred Hitchcock and David O. Selznick’s Adaptation of Rebecca.“ Revue LISA/LISA e-journal. 2021, roč. 19, č. 52. DOI: https://doi.org/10.4000/lisa.13470. (open access)
„From Stars to Starmakers: Spotlighting the Producers of Popular Screen Identities.“ Slovenské divadlo. 2021, roč. 69, č. 3, s. 307–321. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-0022. (open access)
„Multiple Authorship in Anna Karenina (1935): Adapting Tolstoy’s Literary Classic in the Hollywood Studio Era.“ Journal of Adaptation in Film and Performance. 2020, roč. 13, č. 3, s. 203–222. DOI: https://doi.org/10.1386/jafp_00028_1.
„Hollywood Film as Therapy: Hugo Haas, Trauma, and Survivor Guilt.“ Jewish Film and New Media (Wayne State University Press). 2019, roč. 7, č. 1, s. 1–22. DOI: https://doi.org/10.13110/jewifilmnewmedi.7.1.0001.
„Hugo Haas: Hollywood’s Independent Pioneer.“ Humanities and Social Sciences Review. 2013, roč. 2, č. 2, CD-ROM, s. 177–182.
Kapitoly ve sbornících
„Film jako prostředek uvědomění, dialogu a protestu: Nezávislá tvorba Lionela Rogosina.“ In Jiří Slavík (ed.). Katalog 26. ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárního filmu Jihlava. Jihlava: Doc.Dream, 2022, s. 183–186.
„No happy ending for this one“: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu. In Michal Sýkora (ed.). Pohled odjinud. Sborník z mezinárodní konference konané na Univerzitě Palackého v Olomouci 20.–22. června 2014. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, s. 179–192.
„Exulantství v amerických filmech Huga Haase.“ In Zuzana Zemanová a Lenka Pořízková (eds.). Cizinec-vyhnanec-přistěhovalec: Sborník příspěvků z mezinárodního sympozia Umění a kultury střední Evropy 2011. Olomouc, 2012, s. 199–204.
Další časopisecké publikace (recenze, studie v nerecenzovaných časopisech)
„The Biopic and Beyond: Celebrities as Characters in Screen Media (book review),“ Historical Journal of Film, Radio and Television, online publikováno 11. 10. 2024. DOI: https://doi.org/10.1080/01439685.2024.2411796.
„Making Hollywood Happen: The Story of Film Finances (book review),“ Historical Journal of Film, Radio and Television, roč. 44, č. 1, s. 239–241 (online publikováno 26. 9. 2023). DOI: https://doi.org/10.1080/01439685.2023.2262268.
„The Essential Films of Ingrid Bergman (book review).“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2019, č. 1, s. 94–95.
„Nobody’s Girl Friday (book review).“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2019, č. 1, s. 96–97.
„Film noir znovuzrozený: Počátky neonoiru v Americe.“ Cinepur. 2018, roč. 27, č. 118, s. 48–52.
„The CIA in Hollywood: How the Agency Shapes Film and Television (Revised and Updated Edition).“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2017, č. 1, s. 112–114.
„Hitchcock à la De Palma.“ Film a doba. 2016, roč. 62, č. 1, s. 28–31.
„Film and History (James Chapman, 2013).“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2015, č. 1, s. 124–125.
„The Birth of the Tramp: A 100th Anniversary Celebration.“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2015, č. 1, s. 128–130.
„Review of Gustav Machatý. The Longing to Make a Film. The Person of the Director against the Background of the History of Cinematography.“ Czech and Slovak Journal of Humanities. 2012, č. 2, s. 105–106.
„Hugo Haas. Forgotten Émigré.“ Noir City. Zima 2012, roč. 7, č. 3, s. 68–76. (anglicky) rovněž dostupné jako „Hugo Haas. Forgotten Émigré.“ In Donald Malcolm (ed.). Noir City Annual 5. San Francisco, Los Angeles, New York: The Film Noir Foundation, 2013, s. 95–104.
„Několik tendencí amerického nezávislého filmu.“ Film a doba. 2011, roč. 57, č. 2/3, s. 103–112.
„Zapomenutý maďarský klenot: Sindibád Zoltána Huszárika.“ Fantomfilm. 2009/2010, č. 51, dostupné online: http://www.fantomfilm.cz/pdf/Fantom51.pdf.
Doprovodné texty k DVD a Blu-rayům
Laura, Art4Film, Blu-ray, 2024.
Eso v rukávu, Art4Film, Blu-ray, 2023.
Líbej mne až k smrti, Art4Film, Blu-ray, 2022.
Není cesty ven, Art4Film, Blu-ray, 2021.
Rebecca (Mrtvá a živá), Art4Film, Blu-ray, 2019.
Editorská a redakční činnost – časopisy a sborníky
tři čísla recenzovaného časopisu Univerzity Palackého v Olomouci Czech and Slovak Journal of Humanities (1/2015, 1/2017, 1/2019)
Theatralia, 2015, roč. 18, č. 1 (Divadlo Ostrava!!!)
O divadle 2013. Sborník z mezinárodní teatrologické konference O divadle na Moravě a ve Slezsku VI. (Olomouc: Univerzita Palackého, 2014)
Editorská činnost – festivalové katalogy
Noir Film Festival 2020, 2023, 2024
Seminář archivního filmu Uherské Hradiště 2011: Werner Herzog a Klaus Kinski
Seminář britského filmu Uherské Hradiště 2010: John Lennon
Vybrané online publikace
„Nechtěný a zapomenutý – portrét režiséra Roberta Landa.“ 25fps, 10. ledna 2022, dostupné zde.
„David O. Selznick: Starmaker.“ The Bill Douglas Cinema Museum Blog, 25. dubna 2019, dostupné zde.
„Fellows Find: David O. Selznick constructs a ‚natural beauty‘.“ Ransom Center Magazine, 31. května 2016, dostupné zde.
Desítky popularizačních textů (analýz, rozhovorů, recenzí, profilů a překladových článků) pro online časopis 25fps. Některé z nich dostupné zde.
Příspěvky na konferencích:
Hollywood Before the Code, 1921–1934
Paříž, Francie, 29. 6. 2024 (příspěvek: “Our Betters (1933): Negotiating Sex, Morality, and Homosexuality in Pre-Code Hollywood Cinema”)
Society for Cinema and Media Studies Conference
Boston, USA, 14. 3. 2024 (příspěvek: Attractive but Devoid of Glamour: Dorothy McGuire as David O. Selznick’s Contract Star)
Crossing the Slavic Atlantic: An Interdisciplinary Workshop
Exeter, UK, 6. 2. 2024 (příspěvek: Bringing Moravia to Hollywood: Hugo Haas and Exile Culture in the 1950s)
PopMeC Association for US Popular Culture Studies Conference: Frontiers and Wastelands: Redefining the Nation in US Popular Culture
Alcalá de Henares, Španělsko, 27. 11. 2023 (příspěvek: South of El Paso: Expanding the Canon of US Films Noir Set in Mexico)
International Association for Media and History (IAMHIST) Conference
Montréal, Kanada, 21. 6. 2023 (příspěvek: Between Too Much and Too Little: Personal Reflections of a US Film Scholar from Central Europe)
Society for Cinema and Media Studies Conference
Denver, USA, 12. 4. 2023 (příspěvek: An Outlier among Outliers: Hugo Haas, B Movie Aesthetics and Exile Cinema)
Screen Star Makeup: Beauty, Stardom, Masquerade
Londýn, UK, 11. 3. 2023 (příspěvek: Against “Warpaint”: David O Selznick and the Makeup of His Female Contract Stars)
28th International Conference of Film Studies: Italian Film Production Practices 1949-1976. The Exception and the Rule
Řím, Itálie, 29. 11. 2022 (příspěvek: Fusing Neorealism and Hollywood Glamour: David O. Selznick and Vittorio De Sica’s Failed Collaboration on Stazione Termini)
Blade Runner @40: Origins and Legacies (International Conference)
Bangor, UK, 6. 6. 2022 (příspěvek: Architecture as Movie Star: Blade Runner, the Bradbury Building, and the Legacy of Film Noir)
Elsewhere from an American Perspective: Foreign Places in American Cinema
Université d’Artois, Arras, 5. 5. 2022 (příspěvek: When Hollywood Cared: The Representation of Czechoslovakia in Hollywood Cinema of World War II)
#spoiltheconference – An Interdisciplinary Conference on Spoilers (University of Zurich)
online, 18. 3. 2022 (příspěvek: To Tell or Not to Tell: The Rhetorical Strategies in Trailers for Films with a Surprise Twist, záznam k dispozici na YouTube)
Behind the Screen and Off the Stage: Film and Television Representations of American Entertainment
online, 11. listopadu 2021 (příspěvek: The Starmaker on the Screen: David O. Selznick and the Figure of the Producer in A Star Is Born (1937) and The Bad and the Beautiful (1952))
Vivien Leigh: „I’m not a Film Star, I’m an Actress“ (International Conference)
online, 16. října 2021 (příspěvek: When the Duty Calls: Vivien Leigh and David O. Selznick after Gone with the Wind)
Celebrity and Crisis, Celebrity in Crisis (University of Bologna)
online, 13. května 2021 (příspěvek: From Shy Tomboy to Queer Icon: Kristen Stewart and Embodying/Overcoming Anxiety in Contemporary Hollywood)
Society for Cinema and Media Studies Virtual Conference
online, 18. března 2021 (příspěvek: Betty Grable? Not Our Kind of Star: David O. Selznick and the Construction of Prestige Stardom)
Nechtěný rodák Robert Land
Muzeum Kroměřížska, Kroměříž, 17. září 2020 (příspěvek: Život a dílo rodilého Kroměřížana Roberta Landa)
“The Faces of Garbo”: Construction of a Global Star Image
ENS, Lyon, Francie, 12. března 2020 (příspěvek: Not Another Swedish Sphinx: Greta Garbo, Ingrid Bergman, and the Hollywood Star Machine)
Research Methods in Film Studies: Challenges and Opportunities (ECREA Film Studies Conference)
Ghent University, Ghent, Belgie, 18. října 2019 (příspěvek: From Stars to Starmakers: Spotlighting the Producers of Popular Screen Identities)
Daphne Du Maurier: A Critical Reassessment – An International Interdisciplinary Conference
Le Mans Université, Le Mans, Francie, 27. června 2019 (příspěvek: Looking for ‛I’: Casting the Unnamed Heroine in Alfred Hitchcock and David O. Selznick’s Adaptation of Rebecca)
British Association for Slavonic and East European Studies Annual Conference (BASEES)
Fitzwilliam College, Cambridge, Velká Británie, 13. dubna 2018 (příspěvek: “Heavy Russian Drama”: Adapting Anna Karenina in the Hollywood Studio Era)
24th Annual International Conference on Jewish Studies (SEFER)
Moskva, Ruská federace, 30. ledna 2017 (příspěvek: Hollywood Film as Therapy: Hugo Haas, Trauma, and Survivor Guilt)
Society for Cinema and Media Studies Conference
Atlanta, USA, 31. března 2016 (příspěvek: Courting Europe: David O. Selznick and His Transnational Stars)
Pavel Haas Study Day
Cardiff, Velká Británie, 30. ledna 2016 (příspěvek: Invisible Presence: Pavel Haas and the Films of His Brother Hugo)
City as a Culture-based Text
Lublin, Polsko, 12. října 2015 (příspěvek: L.A. Noire: Reconstructing Los Angeles of 1947)
Film & History Conference
Madison, USA, 31. října 2014 (příspěvek: Where Is Film Noir Today? Film Noir Canons and Mapping the Noir Territory)
The Birth of the Tramp. A 100 Anniversary Celebration
Boloňa, Itálie, 27. června 2014 (příspěvek: Chaplin, the Little Tramp and Czechoslovakia)
Pohled odjinud / A View from Elsewhere
Olomouc, 20. června 2014 (příspěvek: „No Happy Ending for This One“: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu)
Screen Industries in East-Central Europe
Olomouc, 1. prosince 2013 (příspěvek: Hugo Haas and His Independent Production Company)
Euro-American Conference for Academic Disciplines
Bad Hofgastein, Rakousko, 18. června 2013 (poster: Hugo Haas: Hollywood’s Independent Pioneer)
English Student Conference 2013
Olomouc, 13. května 2013 (příspěvek: Hugo Haas: Hollywood’s Independent Pioneer)
Doktorandská konference studentů filmových věd
Brno, 26. května 2011 (příspěvek: Americké filmy Huga Haase)
Sympozium Cizinec-vyhnanec-přistěhovalec
Olomouc, 17. března 2011 (příspěvek: Exulantství v amerických filmech Huga Haase)
Aktivní účast na workshopech a sympoziích
Videography: Art and Academia. Epistemological, Political and Pedagogical Potentials of Audiovisual Practices
Hannover, 2.–4. 11. 2022, představení první verze videoeseje srovnávající prezentaci Ingrid Bergman ve dvou verzích filmu Intermezzo
Přednášky a besedy:
Přehlídka filmu noir v kině Úsmev
Košice, 9. 10. 2024, přednáška Z papíru na plátno: Noirové adaptace v éře klasického Hollywoodu
Univerzita Palackého
Olomouc, 10. 10. 2024, moderování diskuze po představení Matkabaret v rámci Světového dne inkluze na UP
Univerzita Palackého
Olomouc, 30. 11. 2023, účast v besedě o filmové výuce u příležitosti představení publikace Filmouka
Kino Kavalírka
Praha, 14. 5. 2023, Hitchcock’s Strangers on a Train (45minutová přednáška o filmu Cizinci ve vlaku v rámci víkendové přehlídky filmů Alfreda Hitchcocka)
Science Inspires Lecture Series
University of Lodz, 30. 11. 2021, The Way Hollywood Sees Us: Czech and Polish Identities in Classical Hollywood Cinema
Přehlídka filmu noir v kině Úsmev
Košice, 9. 11. 2019, Doteky zla: Úvod do amerického filmu noir
45. Letní filmová škola
Uherské Hradiště, 29. 7. 2019, „Bídnými ulicemi musí kráčet muž“: Raymond Chandler, Philip Marlowe a vývoj amerického filmu noir
Kulturní středisko U Tří líp
Libochovice, 24. 6. 2019, Josef Kopta a Hugo Haas (komentované čtení z korespondence)
Oči Brna, Moravská zemská knihovna
Brno, 13. 3. 2018, Pryč od minulosti: Hugo Haas v Americe
Science Café
Olomouc, 14. 2. 2017, Hollywoodský film jako terapie: Hugo Haas a vina za přežití
Židovské muzeum
Praha, 29. 2. 2016, Mezi Barrandovem a Hollywoodem (moderovaná beseda k 115. výročí narození Huga Haase)
Střední školy v Olomouckém kraji (Gymnázium Hejčín, Církevní gymnázium Německého řádu)
4. listopadu 2015 (Speciální efekty ve filmu), 25. listopadu 2015 a 13. ledna 2017 (Filmové adaptace děl Williama Shakespeara), 30. listopadu 2015 a 2. prosince 2015 (Filmové žánry)
Noir Film Festival 2015
Křivoklát, 23. srpna 2015, Orson Welles: od zázračného dítěte k vyděděnci
Council on International Educational Exchange (CIEE)
Praha, 21. dubna 2015, Hugo Haas in the U. S.
Council on International Educational Exchange (CIEE)
Praha, 7. října 2014, Hugo Haas in the U. S.
Doprovodný program k výstavě Hugo Haas v USA 40–62
Olomouc, 9. dubna 2013, Hugo Haas: Z Evropy do Hollywoodu a zase zpět
Jak na doktorské studium, Filozofická fakulta Univerzity Palackého
Olomouc, 22. března 2013
Podzemní akademie, Literární kavárna Řetězová 10
Praha, 14. února 2013, Hugo Haas ve Spojených státech amerických